ING Życie ogłosiło wyniki finansowe po trzecim kwartale 2010 r.
- 1 mld 393 mln zł składek przypisanych brutto: koncentracja na ubezpieczeniach ze składką regularną, ograniczenie oferty polisolokat
- 1 mld 380 mln zł wypłaconych świadczeń brutto: mniej wypłat z tytułu zakończenia kontraktów Polisy Lokacyjnej ING i Inwestycyjnej Polisy Ubezpieczeniowej (ok. -1 mld zł r/r)
Wybrane pozycje ze sprawozdania finansowego po trzecim kwartale 2010r.*
Wartość w mln. PLN |
I-IX 2009 |
I-IX 2010 |
Kapitały własne w tym kapitał akcyjny |
632 |
538 |
41 |
41 |
|
Rezerwy techn.-ubezp. brutto |
7 673 |
7 349 |
Składki przypisane brutto |
2 139 |
1 393 |
Aktywa na pokrycie rezerw |
3 752 |
3 348 |
Wypłacone świadczenia brutto |
2 377 |
1 380 |
Koszty działalności ubezpieczeniowej |
226 |
197 |
Techniczny wynik ubezpieczeń |
195 |
193 |
Wynik finansowy brutto |
189 |
197 |
Wynik finansowy netto |
153 |
159 |
*dane przed audytem
Tomasz Bławat, prezes ING Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie S.A.:
Wyniki, jakie udało nam się osiągnąć w przeciągu pierwszych trzech kwartałów, są zgodne z naszymi oczekiwaniami. Zdecydowaliśmy się skoncentrować na ubezpieczeniach na życie ze składką regularną – ograniczenie zaangażowania w sprzedaż polisolokat ze składką jednorazową wpłynęło na zmniejszenie całościowego przypisu względem roku ubiegłego (-1mld zł r/r). Jednocześnie cieszy nas, że przypis z produktów ze składką regularną wzrósł i udało nam się podnieść wynik netto do 159 mln zł (+6 mln zł r/r). Niewątpliwie wpłynęły na to nasze działania edukacyjno-marketingowe oraz inicjatywy pro-klienckie. Przez cały trzeci kwartał przypominaliśmy klientom, że warto się ubezpieczać – robiliśmy to również w sposób niestandardowy, np. w ramach ekspozycji „Naga prawda o ubezpieczeniach” w sześciu największych miastach w Polsce. Cały czas rozwijamy również zastosowanie metodologii Net Promoter Score w sferze obsługi serwisowej. Od ponad roku regularnie pytamy klientów o zadowolenie z naszych produktów i usług i prosimy o wskazywanie konkretnych obszarów, które wymagają usprawnień. Uzyskaliśmy w ten sposób blisko 50 tys. opinii, które stanowią podstawę do rzeczywistych zmian w obsłudze. Każdy klient, który zgłosi jakąkolwiek nieprawidłowość czy wątpliwość, może liczyć, że osobiście się z nim skontaktujemy i zrobimy wszystko, by rozwiązać jego konkretny problem.
Link do strony artykułu: https://wirtualnemedia.pl./centrum-prasowe/artykul/wyniki-finansowe-ing-zycie-po-trzecim-kwartale-2010-r